podpora pro zákazníky 777 217 810 572 570 087 HELPDESK

Portál občana od společnosti GORDIC ve Veselí nad Moravou získal ocenění v prestižní soutěži

Vytvořeno: 2.12.2020 | Napsal:

Pouze Portál Pražana předběhl v 15. ročníku celorepublikové soutěže EGOVERNMENT THE BEST 2020 v  kategorii měst projekt Veselí nad Moravou Přívětivý úřad a chytré město. Realizován byl ve spolupráci se společností GORDIC spol. s r.o.

Slavnostní vyhlášení výsledků letošního 15. ročníku soutěže EGOVERNMENT THE BEST 2020, která oceňuje projekty zabývající se elektronizací veřejné správy, se kvůli pandemii COVID-19 uskutečnilo 23. 11. pouze online, bez účasti oceněných. 

Portál občana má za cíl umožnit občanům vyřízení svých záležitostí ne návštěvou na městském úřadě, ale na dálku, třeba z pohodlí domova. 

Realizace začala již v době, kdy nikdo nepředpokládal taková omezení kvůli pandemii a jak se ukázalo, záměr města byl více než prozíravý.  

"Zaplatit z pohodlí domova odpad, podat žádost o grant, zpracovat formuláře či závazky vůči městu tak lze díky Portálu klidně z karantény," vypočítává výhody zavedení portálu tisková mluvčí Veselí nad Moravou Bc. Žaneta Jančaříková.  

Obrovskou motivací pro občany zaregistrovat se do Portálu a platby provádět přes něj, je sleva z poplatku za odpad, 

"Veselí nad Moravou bylo zároveň prvním městem v Portálu od společnosti GORDIC, které takovou slevu zavedlo’’, dodává starosta města, Petr Kolář.

Jak se ukázalo, 20% sleva splnila svůj účel, nových uživatelů totiž stále přibývá. 

Město tímto krokem upustilo od rozesílání papírových složenek, čímž šetří nejen náklady, ale také přírodu. 

Ale smyslem Portálu občana není jen usnadnit občanům zaplacení poplatků, ale díky propojení s ekonomickým systémem i systémem spisové služby GINIS od GORDICu, zajistit referentům úřadu větší komfort při zpracování dokumentů nebo plateb. 

Právě díky propojení se spisovou službou nabývá na významu další část Portálu - zabezpečený kanál, díky kterému mohou občané s úřadem komunikovat. Jeho součástí jsou totiž formuláře k různým agendám, které si občan může jednak vyplnit, uložit na počítač a vytisknout, ale hlavně poslat přímo na spisové služby.

Má pak možnost sledovat online stav vyřizování své žádosti.  

Město ale nehodlá usnout na vavřínech, naopak plánuje možnosti Portálu občana dále rozšiřovat o další funkcionality.   

‚‚Máme z úspěchu velkou radost a vnímáme, že zájem o Portál občana má i nadále vzestupnou tendenci", komentoval skvělé umístění města v soutěži EGOVERNMENT THE BEST starosta města Petr Kolář.